Wednesday 20 November 2013

MY LOVE IPG KAMPUS PULAU PINANG

Assalamualaikum...

Alhamdulillah. Taman sudah my degree. Syukur pada Allah. Perjuangan selama 5 tahun 5 bulan sudah sampai ke penamatnya. Rasa macam tak percaya pun ada. Dah habis belajar? Eh? Eh? Finally, da habis!

Anyhow, alhamdulillah sangat-sangat. Terima kasih Allah atas peluang dan pertemuan yang kau kurniakan ini.

Institut Pendidikan Guru Kampus Pulau Pinang
the place where the great teacher are born

5 tahun 5 bulan. Satu tempoh yang agak panjang. Ingat anak pensyarah mula-mula jumpa dulu kecik lagi, tapi sekarang dah sekolah, dah besar. Masa mula masuk maktab dulu, rasa macam lamanya aku nak kena belajar kat sini. Rumah dah la jauh. Tade pulak sanak saudara yang berdekatan. Yang jadi kekuatan, semangat, sokongan, hanyalah kawan-kawan disisi. Hmmm. dari semester ke semester, menghitung masa. Tak sabarnya nak habis. Aku sangat seronok berada di IPGKPP, dari dulu sampai sekarang, sejak pakai spek yang tade bikar, pastu bikar separuh, pastu bikar penuh, pastu pakai lens. Macam-macam lah kau ni kan. Pastu dari badan yang gemuk gedempol, macam cerita Cinta Kolesterol pun ade. Sampai sekarang, nak kata kurus sangat tu tipu lah kan. Dari malu-malu, sampai sekarang over tak malu pun ade.  Bila saat terakhir, kat fb semua orang dah post sedih-sedih, seminggu sebelum packing barang aku dah nangis. Baru sedar, semua orang dah nak pergi, termasuk lah aku. Bila lagi kita semua dapat bersama kawan-kawan. Banyak sangat-sangat suka duka yang kita kongsi bersama. Lepas ni semua orang dah bawak haluan masing-masing. Masing-masing dah mula ada family. Nanti nak jumpa mesti susah dah kan. Sedihnya hati -.-


Aku ingat lagi mula-mula daftar dulu, orang pertama aku jumpa adalah Siti Nurfatihah. Masa jumpa tu rasa macam over friendly pulak. Cakap macam dah kenal lama. Kebetulan teha kenal ramai orang yang aku kenal jugak masa kat matrik dulu.So apa lagi, pot pet tak henti la. Masuk asrama, tup-tup satu floor dengan teha. Yeay sangat-sangat! Dari awal masuk maktab, floormate tak pernah berubah, even ditukarkan ke paras lain, kitaorg tetap berjuang untuk jadi floormate. Alhamdulillah ya Allah, kau kurniakan orang-orang yang berhati mulia disisiku. Sejak ku mula jejakkan kaki ke sini, hingga saat aku keluar meninggalkan IPG ini. Terima kasih teha untuk jadi kawan yang terbaik.  My greatest friend, my greatest practicumate, my greatest housemate and everything I can't describe is youuuu. Kita nangis bersama, gelak ketawa bersama, hutang piutang pun bersama. Hehek.



Tapi sekarang, setelah 5 tahun 5 bulan. Aku sayang sangat-sangat kawan aku kat sini. Tanpa mereka semua, aku tak tahu macam mana terjadi pada diri aku. Yea. Aku bukan seorang yang boleh berdikari. Aku amat memerlukan sokongan daripada kawan-kawan dalam apa jua yang aku buat sekalipun. Banyak sangat kenangan yang aku tinggalkan di sini. Dari awal pagi masuk gate maktab sampai lewat malam keluar pergi hospital. Kengkawan dukung dari aras 3 bawak turun bawah sebab takley jalan. Can youalls imagine bertapa beratnya badan aku untuk diangkat oleh wanita. hehek. Bila time aku demam, satu kelas tdo dalam bilik aku, jaga aku, siap ada shift lagi untuk berjaga, bagi makan ubat, makan nasi. Setiap saat, kawan-kawan macam adik beradik. Susah senang dilalui bersama.

Indahnya persahabatan ini

Ya Allah.
Aku pasti akan merindui kenangan terindah ini. :'(
Buah hati, cinta hati.

Great friends are hard to find, difficult to leave and impossible to forget.

Tak terasa bila pergi, tapi sayunya bila kita dah tak kembali :'(

We're best friends. Always remember that. If you fall, I will pick you up.

I love you as I started, today and forever.


2 comments:

  1. kemain ag mak cik posing yerr...siap jubah tu sapu2 lantai daaa..hahhahahah...

    ReplyDelete
  2. ambooii cikgu akim pun. paham2 je lah kalau kak zara kita camanee..hehehehe. love u my lovely fatin nasuha. mg ukhwah kita kekal ke akhir hayat. anak tin anak tiha suami tin suami tin suami teha suami teha. hahahahaha. muuahh muuahh ckett...

    ReplyDelete